200 פקטורים שגוגל עושה בהם שימוש בדירוג האתר שלכם

תוכן עניינים

אז אתם בטח יודעים שגוגל עושים שימוש במעל ל200 פקטורים לשם דירוג האתר במקום מסוים. אבל מה הם לעזאזל? איך גוגל מדרגים את האתר שלכם במקומות הנכונים?
אז הכנתי לכם רשימה של 200 פקטורים שחלקם מוכחים וחלקם שנוים במחלוקת, יש כאלו שיגידו שהם ספקולציות של מקדמי אתרים, אתם תחליטו באמת מה משפיע עליכם ומה לא.

פקטורים לדירוג האתר

השפעת הדומיין

  • וותק הדומיין, הרבה מקדמים נוטים לחשוב שוותק הדומיין שלהם (הזמן שבו הדומיין נרכש ועד שהוא נרשם על שמכם) הוא פרמטר חשוב ורציני, ובכן גוגל טוענים אחרת
    מאט קאטס, העובד בגוגל טוען בסרטון רשמי שנצרף למטה, ״ההבדל בין דומיין בן חצי שנה לבן דומיין בן שנה הוא לא גדול כלל״.
    ובתאלכס, אתם יכולים למצוא דומיינים בני שנה יותר חזקים מדומיינים בני 10 שנים. וותק הדומיין לא בהכרח אומר שהוא דומיין טוב שיזיז לכם משהו בקידום.
  • מילת מפתח בדומיין – ג׳ון מול מגוגל הודיע רשמית שגוגל לא עושה שימוש בדירוג דומיינים עשירים במילות מפתח.
  • אורך רישום הדומיין – גם פה גוגל מודיעים רשמית, ״דומיינים לגיטימים ויקרי ערך, רוב הזמן משולמים כמה שנים קדימה, בעוד שדומיינים פחות רלוונטים תקפים מקסימום עד שנה.
    לכן התוקף של הדומיין יכול לשמש כגורם לחיזוי הלגיטמיות והאוטנטיות של הדומיין.
  • מילת מפתח בסאב דומיין – ב-Moz טוענים שמילת מפתח המופיעה בסאב דומיין יכולה להגביר את הדירוג בגוגל.
  • היסטוריית הדומיין – דומיין שהיה בו התנהלות לא חוקית/תקינה מבחינת גוגל יכול לגרום לכם לעיקוב בקידום ואף לחוסר אינדוקס בכלל. גם במידה ותעבירו בעלות על הדומיין, הענישה תעבור לבעלים החדשים.
  • דומיין בהתאמה מדוייקת – דומיינים בהתאמה מדויקת למילת ביטוי, יש על זה הרבה מחלוקת חלק טוענים שזה יכול לשפר מעט וחלק לא.
  • פרטי whois גלוים או פרטיים – ברגע שרושמים דומיין בינלאומי ועושים לו ״הגנה״ על פרטי הדומיין זה יכול לסמן לגוגל ״משהו לא בסדר מסתתר פה״, מת׳ קאטס מצייץ:
    “…When I checked the whois on them, they all had “whois privacy protection service” on them. That’s relatively unusual. …Having whois privacy turned on isn’t automatically bad, but once you get several of these factors all together, you’re often talking about a very different type of webmaster than the fellow who just has a single site or so.”
  • פרטים אישיים חסומים ע״י גוגל – במידה ומספר דומיינים בבעלות של אותו בן אדם והוא ביצע איתם פעולות לא חוקיות, אותו אדם יכול לקבל ״באן״ מגוגל וכל דומיין שרשום על שמו יקבל חסימה אוטומטית.
  • בחירת TLD לפי מדינה – בחירת TLD לפי מדינה יכול לשפר את דירוג האתר במנועי חיפוש של אותה מדינה, אבל לא תורם כל כך למיקומים.

השפעת איכות העמודים באתר

  • מילת מפתח בתג הכותרת (Title Tage) – פעם הייתה לזה חשיבות גבוה ועיקרית, עם השנים היא ירדה אך עדיין חשוב להגדיר מילת מפתח בTitle Tage.
  • מילת מפתח בתחילת הביטוי – על פי Moz, תג כותרת שמתחיל במילת מפתח יתן ביצועים יותר טובים מאשר אם תמקמו את מילת המפתח בסוף הכותרת.
  • מילת מפתח בתגית התיאור (Description Tag) – גוגל אינה עושה שימוש בתג התיאור כפרמטר לדירוג האתר, אבל דירוג האתר יכול לשפר את אחוזי הCTR שלכם שהוא נתון המשפר את דירוג האתר שלכם.
  • מילת מפתח בתגית H1 – תג הH1 הוא למעשה הכותרת הראשית השניה בעמוד, וגוגל עושה בהם שימוש לתיוג הביטוים לעמוד הרלוונטי, אך לא ידוע מה היא ההשפעה האמיתית על הדירוג.
  • אורך התוכן – תוכן עם יותר מילים יכול לכסות רוחב רחב יותר וככל הנראה האלגוריתם של גוגל יעדיף מאמרים ארוכים ועשירים מאשר מאמרים שטחיים וקצרים.
    ישנו מחקר שיצא לאחרונה שבדק גורמי דירוג בתעשייה ומצאו כי אורך התוכן אכן משפיע על דירוג המיקומים בגוגל.
  • תוכן עיניינים – הוספת תוכן עיניינים בעל קישורים יכול לעזור לגוגל להבין טוב יותר את התוכן בדף ורוב הסיכוים שתקבלו תוספי sitelinks אוטומטית.
  • צפיפות מילות מפתח

תוכן עניינים