קידום אורגני או פרסום ממומן?

קידום אתרים אורגני או פרסום ממומן?

תוכן עניינים

בפוסט זה נבין על מה עדיף להשקיע יותר – על קידום אורגני או על פרסום ממומן? בנוסף נלמד כיצד תוכלו לבחור את שיטת השיווק היעילה ביותר עבורכם.

בעלי אתרים ובעלי עסקים שפעילים באינטרנט מוצאים עצמם פעמים רבות מתלבטים על מה עדיף להם להשקיע את תקציב ומאמצי השיווק שלהם בדיגיטל – על קידום אורגני או על פרסום בגוגל?
מדובר באחת השאלות הקלאסיות והנשאלות ביותר בתחום השיווק באינטרנט, שהתשובה עליה לעיתים שנויה במחלוקת.
ולכן בפוסט זה ננסה לענות על שאלה זו, תוך הצגת היתרונות והחסרונות של פרסום ממומן ושל קידום בגוגל באופן אורגני.

מהו קידום אורגני בגוגל ומהו פרסום ממומן?

קידום בגוגל באופן אורגני

קידום אורגני

קידום אתרים אורגני הוא שיטת שיווק לקידום אתרים בגוגל, שאינה כוללת השקעת כסף על פרסום קמפיינים ממומנים.
קידום אתרים אורגני נעשה על ידי ביצוע אופטימיזציה לאתר – הן עבור הגולשים והן עבור האלגוריתם של גוגל.

כלומר, קידום אורגני כולל תהליכים או פעולות, כמו ביצוע אופטימיזציה טכנית לתכני האתר, בניית פרופיל קישורים איכותי, שיפור מהירות האתר, כתיבת תוכן רלוונטי, איכותי ובעל ערך ועוד.
וכל זאת במטרה להביא את האתר שלכם למקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש האורגניות.

פרסום ממומן

פרסום ממומן
פרסום ממומן, לעומת זאת, מתייחס ליצירת קמפיינים לשיווק העסק, המוצר או האתר שלכם, שאתם מפרסמים באפיקים שונים בדיגיטל בצורה ממומנת, כלומר – בתשלום.
אתם יכולים למעשה לקבל יותר חשיפה ומעורבות עם העסק שלכם, על ידי פרסום קמפיינים ממומנים.

ובאופן ספציפי, באמצעות פרסום ממומן בגוגל, דף הנחיתה או האתר שלכם יכולים להופיע בדפים הראשונים של תוצאות החיפוש, כתוכן ממומן.

כלומר, המטרה של קידום אתרים אורגני בגוגל היא להביא אתכם לעמוד הראשון של תוצאות החיפוש האורגניות, ובכך להביא לכם יותר מכירות ולידים לאורך זמן.
ואילו פרסום בגוגל בתשלום מאפשר לכם להופיע בתוצאות החיפוש הממומנות. 

מה ההבדלים בין קידום אתרים אורגני לפרסום ממומן?

ההבדל העיקרי בין פרסום ממומן לקידום אורגני בגוגל הוא ה'אפקט המצטבר' של התשלום שלכם או של מאמצי השיווק שלכם.
אפקט זה קיים בקידום אורגני, אך לא קיים כלל בפרסום ממומן בגוגל. ולמה הכוונה? כבר נסביר.

באמצעות פרסום ממומן, האתר שלכם אמנם יכול להופיע בגוגל, אפילו בתוצאה הראשונה, אבל הוא יישאר שם רק כל עוד אתם ממשיכים לשלם על זה.
כלומר, אתם צריכים להמשיך לשלם לגוגל על הפרסום הזה כל הזמן, אם אתם רוצים להמשיך להופיע בתוצאות החיפוש.
ובשביל להופיע תמיד, או כמעט תמיד, בתוצאה הממומנת הראשונה או בדף הראשון של תוצאות החיפוש, לרוב, תצטרכו לשלם די הרבה.

מנגד, באמצעות קידום אורגני, אתם יכולים להבטיח את העובדה שהאתר שלכם יופיע בדף הראשון של תוצאות החיפוש למשך שנים קדימה, ואתם לא צריכים לשלם על זה לגוגל אפילו לא אגורה.
בשונה מפרסום ממומן, כשמדובר על קידום בגוגל באופן אורגני – אתם לא צריכים לשלם לגוגל על החשיפה שאתם מקבלים לאתר שלכם.

מדובר בחשיפה אורגנית, כלומר – חינמית וטבעית, שלא עולה כסף. ולכן, כשאתם עושים קידום אתרים אורגני – אתם למעשה יוצרים לכם נכס שיניב לכם רווחים לטווח הארוך!

כלומר, כשאתם מפרסמים קמפיין ממומן – בגוגל, בפייסבוק או בכל אפיק אחר בדיגיטל – אתם יכולים לקבל חשיפה ואפילו מכירות, אבל אתם תפסיקו לקבל אותם מאפיק זה בשנייה שתפסיקו לשלם על הפרסום.
לעומת זאת, כשאתם עושים קידום אורגני בגוגל, שהוא איכותי, יעיל ומוצלח, אתם יכולים להמשיך לקבל תנועה לאתר, מכירות או לידים גם למשך שנים קדימה.

מתי מתחילים לראות תוצאות?

הבדל נוסף בין קידום אורגני לפרסום ממומן הוא העובדה שפרסום ממומן מאפשר לכם להופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל בשנייה ששמתם מספיק כסף והקמפיין שלכם התחיל לרוץ.
כלומר מדובר בעניין של יום או כמה ימים בודדים לכל היותר, עד שתוכלו להתחיל לראות את התוצאות של הפרסום הממומן.

מנגד, אם אתם רוצים לראות את התוצאות של הקידום האורגני – תצטרכו להיאזר בסבלנות.
ברוב המקרים של קידום בגוגל באופן אורגני אפשר לראות תוצאות מבטיחות בערך תוך כמה חודשים בודדים אם מדובר באתר וותיק עם 'בסיס' טוב לקידום אורגני, או תוך כשנה אם מדובר באתר חדש לגמרי.
לפעמים, זה יכול לקחת אפילו יותר זמן כדי להגיע לעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, במיוחד אם מדובר בתחומים תחרותיים עם מתחרים חזקים למדי.

לסיכום

אפשר אולי לעשות מין אנלוגיה או השוואה בין תחום השיווק לתחום המגורים. למה הכוונה? אפשר לדמות את השיווק האורגני לרכישת דירה, ואת הפרסום הממומן לשכירת דירה.
כלומר, כשאתם משלמים על פרסום ממומן – אתם זוכים להופיע בגוגל או בפייסבוק, אתם נהנים מחשיפה לעסק שלכם, ויכולים אפילו לקבל מכירות.

אבל, בשנייה שתפסיקו לשלם על הפרסום הממומן – לא תוכלו יותר להנות מכל אלו.
דומה הדבר לשכירת דירה שמאפשרת לכם לגור בה תמורת תשלום, על אף שאינה שלכם.

מנגד, כשאתם משקיעים (זמן או כסף) על קידום אורגני בגוגל, אתם גם כן זוכים לחשיפה, למכירות וללידים.
אך כאן היתרון הוא שאתם יכולים להנות מכל זה לטווח ארוך יותר, ומבלי שתצטרכו בעתיד להמשיך להשקיע על הקידום האורגני.

שימו לב שאמנם תמיד חשוב שהאתר יישאר עדכני ורלוונטי, אך כתיבת פוסט לבלוג פה ושם ו"תחזוקת" תוצאות הקידום האורגני לאורך שנים,
אינה משתווה להשקעה הנדרשת בשביל פרסום ממומן תמידי שיביא לכם תוצאות באותו היקף.

וזאת בדומה לרכישת דירה, שאתם קונים את הבעלות הבלעדית שלכם עליה.
כלומר, הכסף שאתם משלמים בקידום אורגני או ברכישת דירה – קונה לכם נכס אמיתי, שיניב לכם רווחים, תוצאות או מכירות בטווח הארוך, למשך שנים קדימה.

הנכס הופך להיות שלכם, ורק שלכם, ואתם תמשיכו 'לראות את התוצאות' גם אחרי שתפסיקו לשלם על רכישת הדירה או על הקידום האורגני.
ואילו כשמדובר בשכירת דירה או בפרסום ממומן – אתם רואים תוצאות רק כל עוד אתם משלמים, וכשאתם מפסיקים לשלם אתם מפסיקים גם לראות תוצאות.

וזוהי עוד הוכחה לכך שקידום אורגני מקנה לכם נכס אמיתי ובעל ערך, שיניב לכם תוצאות בטווח  הארוך.

קידום אורגני בגוגל או פרסום ממומן – איך תדעו מה מתאים לכם?

אם חשוב לכם למכור סטוק מוצרים בחודשיים הקרובים ואין לכם אתר שמקודם היטב בגוגל, כנראה שיהיה עדיף לכם לעשות פרסום ממומן.
כך תוכלו לבנות דף נחיתה בסיסי במהירות רבה, ותוכלו להתחיל למכור את המוצרים שלכם בשנייה שתבנו את הקמפיינים שלכם והם יאושרו.

אך אם אתם רוצים להמשיך לקבל תוצאות גם אחרי שתפסיקו לשלם בעתיד על הקידום, וליצור לכם נכס דיגיטלי שיניב לכם רווחים ויהיה בבעלותכם – אין ספק שכדאי לכם לבחור בקידום אורגני.

אהבתם? שתפו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב mix

תוכן עניינים

עשוי לעניין אותך