מהלך היום שלנו מורכב מטיפול בלקוחות קיימים, המרת לידים מתעניינים, ואחרי הכל אנחנו עוד צריכים לעדכן את התוכן שלנו בכמה רשתות חברתיות במקביל 24/7 כדי לא להישאר מאחור.
בימינו תהליכים אוטומטיים בעסק ובשיווק שלנו הם לא פריבילגיה – הם חובה!
על כל מערכת שיווק אוטומטית אפשר לכתוב סדרת פוסטים שלמה, אבל אני אתן לכם טעימה מהאופציות שנותנות את אחוזי ההמרה הגבוהים ביותר.
אוטומציה ברשימות דיוור
רשימות הדיוור הם כלי נפוץ מאוד להעברת תוכן שיווקי לחימום הלידים לפני קניה, לשימור לקוחות ועדכון על תכנים חדשים. השימוש הנפוץ ביותר הוא ברשימת תפוצה – סדרת מסרים שהלקוח מקבל במייל.
אבל אפשר גם לשלוח מסר בודד כשיש לכם עדכון חשוב – יכול להיות מבצע מיוחד, וובינר חדש וכו.
יש אין סוף אפשרויות לבחירת סוג הלקוחות שתרצו לשלוח להם מסרים.
לדוגמא מסרים שונים בהתאם למקור ההגעה של הליד (פייסבוק, אתר),
אם אתם מנהלים חנות איקומרס אפשר גם לשלוח מסרים הקשורים למוצר שהוא הוסיף לעגלה וקנה/או לא קנה (מייל נטישת עגלה).
יש מערכות דיוור כמו "רב מסר" שמאוד נפוצות בארץ.
תוכלו גם לבחור מהמון אלטרנטיבות מחו"ל – Smoove, Drip, MailChimp.
צ'אט בוט
בשנים האחרונות צ'אט בוט הפך לכלי חובה בכל עסק שיש לו נוכחות באינטרנט.
צ'אט בוט עוזר לתת מענה לשאלות נפוצות ולהניע לקוח לפעולה.
לדוגמה לתת לייק לעמוד פייסבוק או לעזור לו לקנות את המוצר שהכי מתאים לו ע"י שאלות מכוונות.
אפשר להטמיע בוטים בעמודי פייסבוק למענה שאלות, בדפי נחיתה להכוונת לקוח לקניה, ובאתרים לשירות לקוחות.
יש המון סוגי מערכות לצ'אט בוטים, אבל הבולטים מביניהם – Chatfuel, ManyChat, Virtual Spirit.
רשימות תפוצה של סמס
אם תרצו לשלוח מסרים קצרים ללקוחות שלכם – הדרך הכי טובה היא בסמס. אם זה לטובת תודה על הזמנה או שליחה של לינק למשוב קצר,
סמסים הם דרך מעולה לשלוח הודעה שתופיע ללקוח מול העיניים בזמן אמת.
בשנים האחרונות רוב מערכות הדיוור הוסיפו את האופציה לשלוח סמסים ללקוחות שנרשמו, וניתן לבנות סדרת מסרים בסמס ממש כמו סדרת מיילים.
גם בתחום הסמס יש המון מערכות שנותנות את האפשרות לשלוח ללקוחות מסרים, בינהם – Mesergo, InforU, TextMe.
בשנה האחרונה צצו הרבה אפשרויות למערכות שנותנות אפשרות לשליחת וואטסאפ ללקוחות אבל האפשרויות שם מוגבלות יותר ורובם לא חוקיות.
מערכות כמו Bulldog whatsapp וMesergo יכולות לתת מענה לשליחת וואטסאפ.
אלה רק כמה דוגמאות נפוצות למערכות שניתן לבנות בהם מסרים פעם אחת שישלחו אוטומטית לכל הלידים והלקוחות החדשים או הותיקים שלכם.
אתם בטח שואלים את עצמכם – מאיפה מתחילים?
דבר ראשון – אפיון. מה המטרה שלכם?
אתם רוצים להעלות לייקים לעמוד פייסבוק שלכם, אולי להעלות את כמות המכירות למוצר מסוים באתר, למכור מוצרים נוספים ללקוח שכבר קנה ממכם,
או פשוט לשמור את עצמכם עדכניים בתודעה של הלקוח. אחרי שהגדרתם מטרה, צריך לבחור מערכת אוטומציה.
תשוו מחירים ותבדקו אם יש במערכת את כל האופציות שאתם צריכים.
לא יודעים מה אתם בדיוק צריכים?
לרוב המערכות יש תקופת זמן לניסיון לפני רכישה. אחרי שהגדרתם מטרה ובחרתם מערכת הגיע הזמן לרשום אליה לקוחות.
אפשר להוסיף רשימות של לקוחות עבר לכל המערכות. אבל אם תרצו להוסיף לקוחות חדשים שנרשמים תצטרכו להשתמש במערכת צד שלישי.
פה נכנסת אוטומציה נוספת שמאפשרת לכם להכניס מתעניינים חדשים לרשימות שלכם בלי שתתאמצו.
יש מערכות המאפשרות לקשר בין טופס קליטת לידים באתר, הקמפיין בפייסבוק, מערכת ניהול הלקוחות שלכם (במידה ויש לכם אחת), קובץ גוגל שיטס שאתם מעדכנים,
ולרשום אותם אוטומטית לרשימת התפוצה המבוקשת.
מערכות כמו zapier וintegromat מאפשרות לכם לעשות את החיבורים האלה ביעילות ופשטות יחסית.
אתם בטח אומרים לעצמכם, הכל טוב ויפה אבל זה מבטל את היחס האישי שהלקוחות שלי מצפים לו.
גם לזה יש פתרון – ניתן להוסיף שדות מותאמים אישית כמו שם הלקוח, ולמרות שהלקוחות יודעים שהמענה או ההודעה הם אוטומטיים..
אחוזי המרה שהולכים וגדלים, לא משקרים.
מאמר אורח ע״י: