מי העתיק את התוכן שלך? כך תעלה על גנבי התוכן!

תוכן עניינים

איך לזהות סוגים מסוימים של תוכן משוכפל? איפה תזהו את התוכן המועתק/משוכפל?

אין תופעה מעצבנת יותר מאשר גניבת תוכן! בדיקת תכנים כפולים היא המפתח למציאת גנב התוכן.
אך ישנה אפשרות שהתוכן שמופיע פעמיים הינו בתוך האתר שלך, על כן, יש להקפיד על כתיבה ייחודית לכל עמוד ודף באתר שלך.

איך לאתר תוכן משוכפל פנימי או חיצוני באתר?

תוכן כפול ומועתק מהווה תופעה כואבת ומוכרת מאוד בעולם ה- SEO, (Search Engine Optimization).
עולם זה, מתבסס על קידום אתרים במנועי חיפוש על פי מילות מפתח.
המנגנון מבוסס על העובדה שמנועי חיפוש שונים ומגוונים, כדוגמת גוגל מאפשרים לגולשים באינטרנט למצוא אתרים ומידע מבוקש לפי הקלדת מילות חיפוש בשורת החיפוש. 

אם התוכן שלך מצוי במספר עמודים בתוך האתר שלך, או באתרים אחרים, מנועי חיפוש כדוגמת גוגל עלולים להתבלבל ולא ידעו איך לבצע דירוג ואיזה תוצאה להציג ראשונה.
לכן, כמובן שתרצה למנוע הופעת תוכן כפול באתר שלך, עשה את כל האפשר על מנת למנוע מצב של תוכן כפול, הן באתר שלך והן מצב של העתקות תוכן.

 אז מה אתה יכול לעשות בעצמך? כיצד לבצע בדיקת תוכן כפול?

 עליך לעשות מעת לעת את בדיקת ההעתקות כדי למצוא תוכן מועתק . בנוסף, להלן כמה עצות שיעזרו לך כדי להימנע מלכתחילה מתוכן כפול. בוא נתחיל! 

תתחיל לבדוק באמצעות בשימוש בתוכנות כדוגמת Copyscape, CopyScape Premium, Siteliner.

איך מגיעים לשימוש בתוכנות הללו?

חפש את התוכנות באינטרנט, השימוש בהם פשוט וקל ויזהה בלי כל בעיה תוכן משוכפל.
אחד הבודקים היעלים של הכפיליות הידועים ביותר הוא ככל הנראה באתר –CopyScape.com.
הכלי הזה עובד די בקלות: הכנס קישור לתיבה בדף הבית, ו-CopyScape יחזיר מספר תוצאות, שהוצגו כמו דפי תוצאות החיפוש של גוגל. קל ונוח מאוד לשימוש ויעיל מאוד. אתר מומלץ במיוחד.

בדיקת תוכן כפול פנימי של Siteliner הוא האח של CopyScape

Siteliner  הוא ה- מחפש תוכן כפול פנימי, משמע בתוך האתר שלך.

אפשר להשתמש גם במנוע החיפוש של גוגל

דרך מהירה אחת לבדוק אם דף יכול להיחשב ככפול היא להעתיק כעשר מילים מתחילת המשפט ואז להדביק אותו בשורת החיפוש בגוגל. זו למעשה הדרך המומלצת של גוגל לבדוק.
אם תבדוק זאת בעמוד באתר שלך, היית מצפה לראות רק את דף האינטרנט שלך יופיע ובאופן אידיאלי ללא תוצאות אחרות.

אם אתרים אחרים מופיעים כמו גם האתר שלך, גוגל רומזת שהיא חושבת שהמקור המקורי של הטקסט הוא התוצאה שהיא מציגה תחילה. אם זה לא האתר שלך, ייתכן שיש לך בעיה כפולה בתוכן. חזור על תהליך זה על ידי בדיקה של כמה משפטים אקראיים של טקסט מדף האינטרנט שלך ב- Google.

תוכן כפול פנימי, איך זה קורה? 

ובכן, דוגמה נפוצה מאוד לכך היא כאשר בלוג וורדפרס אינו משתמש בקטעים אלא מציג את כל פוסט הבלוג בדף הבית של הבלוג.
כלומר, פוסט הבלוג זמין בשני עמודים לפחות: דף הבית והפוסט עצמו. וזה כנראה גם בדפי סקירת הקטגוריות והתגיות. זה כבר ארבע גרסאות של אותו מאמר באתר שלך.
וזה לא טוב מבחינת הSEO.

שימוש בפרסום קטעים מתוך הטקסט מספר פעמים באתר שלך

שימוש בפרסום קטעים מתוך הטקסט (במקום להציג את כל התוכן) מהווה יתרון בכך שלקטע יש תמיד קישור מתאים לפוסט ואפשר למשוך גולשים להקליק על הקישור ולהמשיך לגלוש באתר שלך.
קישור זה יתריע לגוגל שהתוכן המקורי לא נמצא באותו בלוג / קטגוריה / עמוד, אלא בפוסט עצמו.

לעתים קרובות אנו ממליצים על שימוש בקטעים מתוך הטקסט אבל אם אפשר לשכתב את התוכן למשפט קצר וקולע, זה עדיף.
באמצעות Siteliner בדיקת התוכן הכפולה תראה לך הרבה דברים, אך מוגבלת ל -250 עמודים ופעם ב-30 יום.

שוב, יש גרסת פרימיום, אבל הגרסה החינמית כבר תתן לך תוצאות מספיק טובות אם אתה כותב לאתר שלך.
פשוט בצע חיפוש ותגיע לדף הסקירה. תראה את אחוז התכנים הכפולים הפנימיים בפינה הימנית העליונה.
אל תיבהל כשאתה רואה מספרים גבוהים, מכיוון שבדיקת תוכן משוכפלת זו שוקלת גם תוכן כפול של קטעים, כמו שהסברנו לעיל. 

דבקו בתוכן מקורי לחלוטין לאתר שלכם

התוכן באתר שלך צריך להיות מקורי לחלוטין, והכלים שלעיל יכולים לעזור לך לוודא שלא בטעות הפכת את התוכן שלך לדומה מדי לתוכן שמופיע באתר של מישהו אחר.

לאחר שגילית שהתוכן שלך נשדד, יש לך כמה אפשרויות בקשר לדרכי פעולה מומלצות

פנה לבעל האתר שפרסם את התוכן שלך ותודיע ​​לו שמצאת את התוכן שלך באתר שלהם. תוכל להגיע אליו דרך טופס יצירת הקשר שלו באתר או דרך כל אחת מפלטפורמות המדיה החברתית בה החברה שמקושרת לאתר.

אם מדובר באתר איכותי, תן ​​להם את האפשרות לשמור על התוכן תוך מתן קרדיט ככותב וקישור לאתר שלך . אפשרות נוספת היא להציע לכתוב מאמר מתוקן בתמורה לקישור. אם מדובר באתר באיכות נמוכה, יידע אותם שאתה רוצה להסיר את התוכן שלך באופן מיידי.

תכנים כפולים, לא בבית ספרנו

אנשים שנכנסים לאינטרנט כדי להשיג מידע רלוונטי ומעניין ומצפים למצוא תוכן מקורי ומועיל, וזה מה שהם צריכים להיות מסוגלים למצוא. יש להימנע מתוכן כפול ככל האפשר, על מנת להטיב את חווית השימוש של הגולשים באינטרנט בכלל ובאתר שלך בפרט. התוכן צריך להיות כתוב היטב ובצורה ייחודית ומעניינת כדי שהקוראים יוכלו לקבל את החוויה המקוונת הטובה ביותר כשהם נכנסים לאתר שלך.

תוכן עניינים