איך תדעו שבחרתם מקדם אתרים מקצועי?

מקדם אתרים בגוגל הוא אדם בעל ניסיון, ידע והבנה בעולם האינטרנט ותפקידו ״לקדם״ אתרי אינטרנט למקומות הראשונים בתוצאות האורגניות של גוגל.
מקדמי אתרים יכולים גם להקרא אנשי SEO (Search Engine Optimization) או מקדם SEO ויש לשם של המקצוע הזה עוד מגוון וריאציות.

אם אתם מחפשים מקדם אתרים מקצועי והגעתם הנה אתם בטח בעלי אתר המעוניינים להופיע בעמודים הראשונים בגוגל ולא מבינים למה זה לא קורה ״בטבעיות״.

במדריך זה אני אדבר על כמה נושאים חשובים:

  • רקע והקדמה על קידום אתרים
  • איך תדעו עם קידום אורגני מתאים עבורכם
  • האם זה אפשרי לקדם את האתר לבד?
  • האם לבחור בחברה לקידום אורגני או במקדם אתרים אורגני
  • איך לדעת אם מקדם האתרים שלכם באמת מקצועי

מה זה קידום אתרים? SEO? אופטימיזציה למנועי חיפוש? למה יש לזה כל כך הרבה שמות לעזאזל?!

טוב אז בואו נעשה לכם קצת סדר בבלאגן,

קידום אתרים אורגני משמעותו זה שהאתר מתקדם במנועי החיפוש ללא תשלום לפרסום ממומן או תשלום לפלטפורמת החיפוש עבור קידומו.

SEO זה קיצור של Search Engine Optimization ובעברית אופטימיזציה למנועי חיפוש.

קידום אתרים אורגני זה הליך של אופטימיזציה של האתר שלכם למנועי החיפוש, שזה אומר שמקדם האתרים שלכם אמור לבצע פעולות, ברמת האתר ומחוץ לאתר כדי לגרום למנועי החיפוש לסרוק אתכם בתדירות יותר גבוה, ולהבין שאתם הכי טובים בתחום לעומת המתחרים שלכם (אתרים אחרים) והתוצאה של זה היא מקומות/עמודים ראשונים על ביטוים רלוונטים שתבחרו מהמחקר מילים שמקדם האתרים שלכם אמור להגיש לכם.

קידום אורגני הוא הליך קידום די איטי ולא מתאים לעסקים שמחפשים לקוחות ״מהיום למחר״ אך הוא התהליך הכי משתלם שיש לטווח הארוך והוא בעצם מהווה ״תשתית בטון״ יציבה שתזרים לכם גולשים רלוונטים לאתר.

אז הגיע הרגע שהחלטתם שאתם רוצים להופיע במקומות הראשונים בגוגל על ביטוים רלוונטים עבורכם, כאלו שיכולים להניב מכירות/לידים/המרות.

איך תדעו אם קידום אורגני מתאים לכם?

גוגל זה עולם ענק, מיליארדי ביטוים ווריאציות של ביטוים ובשביל לדעת באמת האם הקהל שלכם מחפש את השירות/מוצר שלכם בגוגל והאתר שלכם יכול להיות רלוונטי עבורם,

נדרש להשתמש בכלים מחקר מקצועיים כמו Ahrefs, Semrush, Google Keyword Plannerl וכדומה.

במידה ויש לכם חשבון בGoogle Ads אתם יכולים להשתמש במתכנן מילות המפתח שיכול לתת לכם אחלה תחזית של נפחי חיפוש ורעיונות לווריאציות של ביטוים על פי מילת מפתח וכו׳.

את ההליך הזה זה לא משהו שבעל אתר או מישהו בלי ניסיון בקידום אתרים ועולם הדיגיטל/האינטרנט יכול לבצע. נדרשת פה הבנה מקצועית, ירידה לפרטים הקטנים, מציאת Long Tails (ביטוים ארוכי זנב) רלוונטים ועוד.

מה שכן אני יכול להגיד לכם ש-99.9% מעסקים יציבים שנותנים שירות או מוכרים מוצרים כל שהם כן מתאימים לקידום אורגני בגוגל. זה יכול להיות עם אתר או קידום בגוגל מפות.

בשביל לקבל הערכה של סקירת השוק ורלוונטיות לקידום אתם יכולים ליצור איתנו קשר ונבחן את זה עבורכם ללא עלות וללא התחייבות.

האם זה אפשרי לקדם את האתר לבד?

חד משמעית כן, כמו כל דבר בחיים במידה ויש לכם את הזמן והידע הדרושים.

אך השאלה אם באמת תצליחו להביא את התוצאות הרצויות, להשקיע את הזמן הדרוש וללמוד קורס קידום אורגני, ליישם פעולות, לנהל את העסק שלכם, לטפל בלקוחות שלכם ועוד..

אם אתם מולטי-טאלנטים שערים ועובדים 24/7 אולי זה רלוונטי עבורכם, אחרת זה לא כל כך יעבוד. משהו יפגע ויווצר צוואר בקבוק.

קידום אתרים אורגני דורש הבנה עמוקה בעולם האינטרנט, דורש השקעה כספית על כלי עבודה, תוכן, קניית קישורים ועוד.

אם אתם נותני שירות ובעצם אתם הפנים של העסק, יהיה לכם קשה גם לעסוק בשיווק שלו וגם לתת את העבודה הנדרשת למחייתכם.

אך אם אתם בעלי אתרים, יזמים דיגיטלים, אנשים שיש להם לפחות 4-5 שעות פנויות ביום (בהתחלה) להשקיע על ללמוד, לחקור וליישם אז חד משמעית אתם יכולים לעשות את זה לבד.

יש לזכור שקידום אורגני הוא תהליך ארוך טווח ובאתרים חדשים השינויים נכנסים לתוקף לאחר לא מעט זמן ובמידה ועשיתם שינוי לא נכון אז אתם תעשו יותר נזק מאשר תועלת, לכן חשוב ללמוד טוב טוב את המקצוע או פשוט להעזר בשירותים של מקדם אתרים מקצועי

שכבר יודע את העבודה, מכיר את השוק ויעשה לכם עבודה מקצועית ללא טעויות מהיום הראשון של תחילת הפרויקט.

האם לבחור בחברה לקידום אורגני או במקדם אתרים פרילאנסר מקצועי?

אני לא רוצה להיות משוחד אבל באמת שאין לזה חוקים, יש מקדמי אתרים בודדים תותחים מאוד שיכולים לקדם חברות ענק ולהביא תוצאות מדהימות,

ויש חברות קידום ענקיות עם עשרות עובדים שלא יעשו לכם כלום ויקחו לכם ריטיינר חודשי על אוויר.

לכן לפני בחירת מקדם אתרים או חברה לקידום אתרים יש לבקש תיק עבודות, לראות עם איזה לקוחות החברה/המקדם עובדים, לבדוק מיקומים של הלקוחות ולעשות כמה שיותר מחקר בנוסף לתחושה הפנימית שלכם על אותו אדם/חברה.

אתם כבר בהליך קידום ורוצים לבדוק האם המקדם/חברה לקידום אתרים שלכם מקצועית?

אופטימיזציה לאתר

איך לבדוק אם מקדם או חברת האתרים שלכם עשו לכם אופטימיזציה לאתר?

אופטימיזציה לאתרים זה סדרת פעולות שמקדם האתרים שלכם אמור לבצע באתר כדי שלמנועי החיפוש יהיה יותר "קל" לסרוק ולהבין את האתר שלכם וכך לאנדקס יותר עמודים ולהופיע יותר בגוגל.

דבר ראשון בהליך אופטימיזציה זה הזנת Meta Data המתבססת על המחקר מילות מפתח שלכם לכל עמודי האתר.

איך תדעו שהזינו לכם Meta Data באתר?

Meta Data זה הגדרות עבור מנועי החיפוש, הMeta Tags החשובים ביותר לכל עמוד זה Meta Titlte וMeta Description שהם בעצם איך שהאתר שלכם יוצג במנועי החיפוש.

הMeta Title קובע את הכותרת של העמוד והMeta Description קובע את התיאור של העמוד.

חשוב לכלול בטקסטים שבמאטה דאטה מילות מפתח רלוונטיות שבהן תרצו להופיע במקומות הראשונים.

יש מספר דרכים דרך לבדוק אם הוגדר לכם Meta Data באתר, הדרך המקצועית זה להכנס לאתר דרך הChrome, להגיע לאותו עמוד שאנחנו רוצים לבדוק, ללחוץ לחצן ימין >> View Source

מגיעים לקוד המקור של העמוד, תגיות Meta Data הם בדרך כלל הראשונות בהיררכיה בקוד וניתן לראות אותם כפי שבתמונה מטה:

דוגמא לMeta Data
דוגמא לMeta Data

הtitle זה הMeta Title שמוגדר באותו עמוד

והdescription זה הMeta Description שמגודר באותו עמוד

וכך זה נראה בגוגל:

דוגמא לתצוגת גוגל

יש לבדוק את כל עמודי האתר ולראות האם בוצעה אופטימיזציה למאטה דאטה, אם לא בוצע יש להדליק נורה אדומה ולבדוק את זה מול מקדם האתרים שלכם.

יש גם תוכנות בתשלום שיכולות לסרוק לכם את כל האתר ולהוציא לכם דו"ח על meta data שחסר ועוד.

התוכנה הפופולארית ביותר היא Screaming Frog והיא חינמית עד גודל מסוים של אתר.

אם יש לכם אתר קטן אפשרי להשתמש בה בחינם, באתר גדול תאלצו לרכוש רישיון.

דוחות מיקומים וביצועים

כל מקדם אתרים מקצועי או חברה לקידום אתרים מקצועית תנפיק לכם Dashboard למעקב על ביטוים, ביצועים, כניסות לאתר, Bounce Rate ועוד.

במידה ולאחר 6 חודשי עבודה גיליתם שאין עליה משמעותית בתנועה לאתר, בדירוגים של ביטוים בגוגל, יש להדליק נורה אדומה ולבדוק את זה מול מקדם האתרים שלכם או מול מקדם אתרים אחר שהוא נטרלי בתחום שיתן לכם חוות דעת על העבודה שבוצעה באתר.

סיכום

בדקו תמיד את הרקע המקצועי של המקדם/חברה לקידום אתרים שבחרתם להתקדם איתו.

יש הרבה בדיקות שאפשר לעשות כדי לבחון את מקדם האתרים שלכם ברמת האתר, אך הבדיקות האלו מקצועיות ודורשות כלים בתשלום והבנה מעמיקה ברמת הקוד של האתר ועוד.

במידה ותרצו לקבל סקירה על האתר שלכם צרו איתנו קשר ונבחן לכם את האתר ללא תשלום וללא התחייבות.

שורה תחתונה: אם אתם לא רואים התקדמות בדירוגים העבודה פשוט לא טובה!

 

 

 

שי עמוס

שי עמוס

מומחה לפיתוח וקידום אתרים אורגני, עוסק בתחום למעלה מ15 שנים, ניסיון רב במגוון רחב של תחומים, מתמחה בTechnical SEO, מתכנת וData Analyst. חי ונושם את עולם האינטרנט מגיל מאוד צעיר וכאן כדי להעביר לכם מידע ושירות מקצועי שיקח את האתר שלכם כמה צעדים קדימה מעל המתחרים.

מעוניינים להתייעץ איתי לגבי האתר שלכם? לחצו כאן

בא לכם לחזור לנושא מסויים?
עזר לכם? עזרו לאחרים
עשוי לעניין אותך