מי העתיק את התוכן שלך? כך תעלה על גנבי התוכן!

אין תופעה מעצבנת יותר מאשר גניבת תוכן! בדיקת תכנים כפולים היא המפתח למציאת גנב התוכן.
אך ישנה אפשרות שהתוכן שמופיע פעמיים אינו בתוך האתר שלך, על כן, יש להקפיד על כתיבה ייחודית לכל עמוד ודף באתר שלך.

איך לאתר תוכן משוכפל פנימי או חיצוני באתר?

תוכן כפול ומועתק מהווה תופעה כואבת ומוכרת מאוד בעולם ה- SEO, (Search Engine Optimization).
עולם זה, מתבסס על קידום אתרים במנועי חיפוש על פי מילות מפתח.
המנגנון מבוסס על העובדה שמנועי חיפוש שונים ומגוונים, כדוגמת גוגל מאפשרים לגולשים באינטרנט למצוא אתרים ומידע מבוקש לפי הקלדת מילות חיפוש בשורת החיפוש. 

אם התוכן שלכם מצוי במספר עמודים בתוך האתר שלכם, או באתרים אחרים, מנועי חיפוש כדוגמת גוגל עלולים להתבלבל ולא ידעו איך לבצע דירוג ואיזה תוצאה להציג ראשונה.

וזה במקרה הטוב, במקרה הרע האתר שלכם יעלם ממנועי החיפוש כלל עד שהבעיה תסודר.

לכן, כמובן שנרצה למנוע הופעת תוכן כפול באתר שלנו וברשת בכלל.

אז מה אתה יכולים לעשות בעצמכם? כיצד לבצע בדיקת תוכן כפול?

עליכם לעשות מעת לעת את בדיקת ההעתקות כדי למצוא תוכן מועתק.

בנוסף, להלן כמה עצות שיעזרו לך כדי להימנע מלכתחילה מתוכן כפול. בוא נתחיל! 

קיימים היום מספר כלים לבדיקת תוכן משוכפל, הפופולארי ביותר הוא Copyscape.

הכלי הזה עובד די בקלות: הכניסו קישור לתיבה בדף הבית, ו-CopyScape יחזיר מספר תוצאות, שהוצגו כמו דפי תוצאות החיפוש של גוגל. קל ונוח מאוד לשימוש ויעיל מאוד. אתר מומלץ במיוחד.

אפשר להשתמש גם במנוע החיפוש של גוגל

דרך מהירה אחת לבדוק אם דף יכול להיחשב ככפול היא להעתיק כעשר מילים מתחילת המשפט ואז להדביק אותו בשורת החיפוש בגוגל.
זו למעשה הדרך המומלצת של גוגל לבדוק.
אם תבדו זאת בעמוד באתר שלכם, היית מצפה לראות רק את דף האינטרנט שלכם יופיע ובאופן אידיאלי ללא תוצאות אחרות.

אם אתרים אחרים מופיעים כמו גם האתר שלכם, גוגל רומזת שהיא חושבת שהמקור המקורי של הטקסט הוא התוצאה שהיא מציגה תחילה.
אם זה לא האתר שלך, ייתכן שיש לכם בעיה של תוכן משוכפל/מועתק. חזרו על תהליך זה על ידי בדיקה של כמה משפטים אקראיים של טקסט מדף האינטרנט שלכם ב- Google.

תוכן כפול פנימי, איך זה קורה? 

ובכן, דוגמה נפוצה מאוד לכך היא כאשר בלוג וורדפרס אינו משתמש בקטעים אלא מציג את כל פוסט הבלוג בדף הבית של הבלוג.
כלומר, פוסט הבלוג זמין בשני עמודים לפחות: דף הבית והפוסט עצמו. וזה כנראה גם בדפי סקירת הקטגוריות והתגיות. זה כבר ארבע גרסאות של אותו מאמר באתר שלכם.
וזה לא טוב מבחינת הSEO.

שימוש בפרסום קטעים מתוך הטקסט מספר פעמים באתר שלך

שימוש בפרסום קטעים מתוך הטקסט (במקום להציג את כל התוכן) מהווה יתרון בכך שלקטע יש תמיד קישור מתאים לפוסט ואפשר למשוך גולשים להקליק על הקישור ולהמשיך לגלוש באתר שלך.
קישור זה יתריע לגוגל שהתוכן המקורי לא נמצא באותו בלוג / קטגוריה / עמוד, אלא בפוסט עצמו.

לעתים קרובות אנו ממליצים על שימוש בקטעים מתוך הטקסט אבל אם אפשר לשכתב את התוכן למשפט קצר וקולע, זה עדיף.
באמצעות Siteliner בדיקת התוכן הכפולה תראה לך הרבה דברים, אך מוגבלת ל -250 עמודים ופעם ב-30 יום.

שוב, יש גרסת פרימיום, אבל הגרסה החינמית כבר תתן לך תוצאות מספיק טובות אם אתה כותב לאתר שלך.
פשוט בצע חיפוש ותגיע לדף הסקירה. תראה את אחוז התכנים הכפולים הפנימיים בפינה הימנית העליונה.
אל תיבהל כשאתה רואה מספרים גבוהים, מכיוון שבדיקת תוכן משוכפלת זו שוקלת גם תוכן כפול של קטעים, כמו שהסברנו לעיל. 

דבקו בתוכן מקורי לחלוטין לאתר שלכם

התוכן באתר שלך צריך להיות מקורי לחלוטין, והכלים שלעיל יכולים לעזור לך לוודא שלא בטעות הפכת את התוכן שלך לדומה מדי לתוכן שמופיע באתר של מישהו אחר.

לאחר שגיליתם שהתוכן שלכם נשדד, יש לכם כמה אפשרויות שאפשר לבצע כדי לתקן זאת

פנו לבעל האתר שפרסמו את התוכן שלכם ותודיעו ​​לו שמצאתם את התוכן שלכם באתר שלהם.
תוכלו להגיע אליו דרך טופס יצירת הקשר שלו באתר או דרך כל אחת מפלטפורמות המדיה החברתית בה החברה שמקושרת לאתר.

במידה ואין שום פרטים, אפשר לבצע בדיקת Whois על הדומיין ולראות את פרטי בעל הדומיין שמן הסתם הוא גם בעל האתר.

אם מדובר באתר איכותי, תנו ​​להם את האפשרות לשמור על התוכן תוך מתן קרדיט ככותב וקישור לאתר שלכם.
אפשרות נוספת היא להציע לכתוב מאמר מתוקן בתמורה לקישור. אם מדובר באתר באיכות נמוכה, יידע אותם שאתה רוצה להסיר את התוכן שלך באופן מיידי.

תכנים כפולים, לא בבית ספרנו

אנשים שנכנסים לאינטרנט כדי להשיג מידע רלוונטי ומעניין ומצפים למצוא תוכן מקורי ומועיל, וזה מה שהם צריכים להיות מסוגלים למצוא.

יש להימנע מתוכן כפול ככל האפשר, על מנת להטיב את חווית השימוש של הגולשים באינטרנט בכלל ובאתר שלך בפרט.

התוכן צריך להיות כתוב היטב ובצורה ייחודית ומעניינת כדי שהקוראים יוכלו לקבל את החוויה המקוונת הטובה ביותר כשהם נכנסים לאתר שלך.

כתיבת תוכן מקורי

במידה ואינכם מעוניינים להשקיע ולשלם לכותב תוכן מקצועי שיכתוב עבורכם ויחסוך לכם את כל הבלאגן.
כתבנו עבורכם מדריך מיוחד כיצד לכתוב תוכן לSEO.

בהצלחה.

שי עמוס

שי עמוס

מומחה לפיתוח וקידום אתרים אורגני, עוסק בתחום למעלה מ15 שנים, ניסיון רב במגוון רחב של תחומים, מתמחה בTechnical SEO, מתכנת וData Analyst. חי ונושם את עולם האינטרנט מגיל מאוד צעיר וכאן כדי להעביר לכם מידע ושירות מקצועי שיקח את האתר שלכם כמה צעדים קדימה מעל המתחרים.

מעוניינים להתייעץ איתי לגבי האתר שלכם? לחצו כאן

בא לכם לחזור לנושא מסויים?
עזר לכם? עזרו לאחרים
עשוי לעניין אותך