מספר תגיות H1 באותו עמוד לא יפריעו לSEO, כך לפחות גוגל אומרת

האלגוריתם של גוגל עדיין עושה שימוש בכותרות סמנטיות כדי להבין את ההקשר של חלקים שונים בעמודי האתר.
צפו בסרטון הבא מפיו של ג׳ון מולר שעונה על שאלה מהטוויטר של Google Webmasters, #AskGoogleWebmasters:

3/11/19, ​ג׳ון מולר, בכיר מגוגל יצא בהצהרה רשמית:

״למערכות שלנו אין שום בעיה עם מספר תגיות H1 באותו עמוד״.
זאת לאחר שהוא קיבל שאלה מעניינת בנושא מגולש אנונימי בקהילה של גוגל ווב-מאסטרס בטוויטר:
״אנחנו יכולים לקבל תשובה ברורה לשאלה כיצד לטפל בכותרות ובנגישות? אני רואה הרבה כותרות h1 (בדרך כלל אחד מוסתר ויזואלית) באתרים ברשת,
כל אחד מתייחס לזה בצורה אחרת, ויש כאלו שמתמשים בתגית <main>״

תשובת גוגל:

כפי שהוזכר לעיל, מולר הסביר כי המערכות של גוגל מתמודדות ללא בעיה בכותרות h1 מרובות, ובנוסף ציין כי הדבר הזה הוא די מקובל בעולם האינטרנט העכשווי.

איך גוגל משתמשים בתגיות H1? ״גוגל עושים שימוש בכותרות כדי להבין יותר טוב ההקשר של חלקים שונים בדף.״ אמר מולר והוסיף,
״הכותרות צריכות להיות ברורות ומובנות מהבחינה הסמנטית, דבר המועיל ומקל על גוגל בהבנת הדפים באתרי האינטרנט.
אם זה גוגל צריכה לעבוד עם אתרי האינטרנט כפי שהם ורוב האתרים כיום בעלי תגיות h1 שלא מובנות סימנטית בכלל.״

"עבור הגולשים באתר ההבדל הוא מינימילי, גם עמודים עם תגיות h1 מרובות יכול להיות רלוונטי לחיפוש שלהם.
המערכות גוגל אינן בררניות מדי, אנחנו חייבים לעבוד עם קוד ה-HTML כפי שסרקנו אותו, גם עם הוא מרובה תגיות h1 או סתם פיסות טקסט מעוצבות״

למה שיהיה לנו אכפת? שואלים מקדמי אתרים

"בקצרה, שלוקחים בחשבון את נושא זה, SEO לא צריך להיות המטרה העיקרית שלכם״ אמר מולר, ומייעץ:
״במקום זאת, חשבו על הגולשים באתר שלכם, אם אתם צריכים להנגיש את התוכן שלכם באמצעות כותרות h1 מרובות או שינוים כאלה או אחרים ב-HTML
אז זה לא יפריע להליכי הSEO שלכם.״

אם אתם מקדמי אתרים או בעלי אתרים שמקדמים בעצמם והאתר שלכם מכיל מספר רב של עמודים בעלי כותרות h1 מרובות,
על פי גוגל אין לכם מה לדאוג אם מצאתם פתאום את אחד האתרים שלכם עם מספר כותרות h1 באותו עמוד.

מה שכן, גוגל מתייחסת נורא לתגיות h1 ועליכם לבדוק אם בכל העמודים אכן יש תגית h1 שמדברת על נושא העמוד.
זה דבר בהרבה יותר חשוב מלהתחיל לתקן עכשיו מאות/אלפי עמודים בעלי כותרות מרובות.

שיהיה לכם בהצלחה.

שי עמוס

שי עמוס

מומחה לפיתוח וקידום אתרים אורגני, עוסק בתחום למעלה מ15 שנים, ניסיון רב במגוון רחב של תחומים, מתמחה בTechnical SEO, מתכנת וData Analyst. חי ונושם את עולם האינטרנט מגיל מאוד צעיר וכאן כדי להעביר לכם מידע ושירות מקצועי שיקח את האתר שלכם כמה צעדים קדימה מעל המתחרים.

מעוניינים להתייעץ איתי לגבי האתר שלכם? לחצו כאן

בא לכם לחזור לנושא מסויים?
עזר לכם? עזרו לאחרים
עשוי לעניין אותך