תוכן לSEO או כתיבת מאמרים לSEO, יש כאלו שאומרים שהוא הKing,
יש כאלו שיגידו שזה תורם אך ללא קישורים אין שום אפקט וכו׳…
אני אומר שתוכן איכותי הוא Must, כי בסופו של דבר אנחנו רוצים לבנות אתר קריא וברור לבני אדם ולא לגוגל (טוב לפחות רובנו כך).
בתור בעלי אתרים יש לכם 2 אפשרויות להשיג תכנים:
1. לפנות לכותב תוכן מקצועי בעל ניסיון אשר מכיר את כל מה שאנחנו הולכים לדבר עליו במאמר זה.
2. לקרוא ולעבור על המאמר, ולהתחיל לכתוב בעצמכם.
נכון, זה לא קל לכתוב לבד אבל אני אספר לכם שכושר הכתיבה שלכם הוא כמו שריר.
כמה שתכתבו יותר ככה תהיו יותר זריזים, מקצועיים, ומאגר הרעיונות/מילים שלכם ילך ויגדל.
אך מה הוא תוכן איכותי? מה צריך לקחת בחשבון שכותבים מאמר עבור ״SEO"?
איך עושים טקסט/מאמר שגם ידידותי למשתמש וגם טוב עבור מנועי החיפוש?
במאמר הבא נלמד את כל הנושאים האלו אך נתמקד בעיקר בצד הטכני של הכתיבה,
החוקים מבחינת גוגל, מבנה מאמר נכון ועוד.
כתיבת מאמרים לSEO
מאמרי SEO מתחלקים בעיקר ל2 סוגים, כאלו שנועדו רק לעשות מניפולציה על מנועי החיפוש וכאלו שבאמת קריאים לבני אדם ובעלי ערך.
אם תבחרו במטודה הראשונה של מניפלוציה על מנועי חיפוש, (פחות מומלץ לדעתי)
אנחנו אולי נצליח לדרג את העמוד על הביטוים שבחרנו אך ברגע שנגיע לשם
וגוגל יזהה את אחוזי הנטישה הגבוהים עקב התוכן הלא רלוונטי מהמילים הראשונות, כל העבודה שלנו תלך לטימיון.
בשביל שלא תעבדו כפול ולסכן את האתר ואת הזמן שלנו,
תיצרו ישר מהתחלה תוכן רלוונטי גם למשתמשים וגם למנועי החיפוש השונים, ובמיוחד לגוגל.
אחד היתרונות הבולטים שיש לנו בתוכן איכותי ורלוונטי (מתוך המון יתרונות) הוא הגדלת הזמן שהייה של גולשים באתר.
פרמטר שגוגל מאוד אוהבת ועושה בו שימוש רב בדירוג העמודים בגוגל.
אז איך מתחילים?
לפני הכל, צריך שיהיה לכם מחקר מילות מפתח מקצועי, מחקר מתחרים, ונושאים רלוונטים לכתיבה.
שאת כל אלו אני מלמד במאמרים אחרים, במאמר זה נגע אך ורק בנושא הכתיבה.
לאחר שיש לכם את כל המידע בהישג יד,
ניגשים לכתיבה ומורידים או משתמשים באחת מן התוכנות כתיבה הנפוצות והאהובות עליכם.
אני אוהב להשתמש בGoogle Docs הידידותי והחינמי שנותן לנו את כל האפשריות שאנחנו צריכים ומעבר.
אך אם אתם במקרה כותבים מאמר לאתר וורדפרס,
אמליץ לכם לכתוב כבר בתוך עורך התוכן המובנה של וורדפרס ואז לעבוד גם עם הקריאות של Yoast/RankMath.
כדי לעשות אופטימיזציה לתוכן בLive ולא לתקן אחר כך הכל.
תוכן מועתק/משוכפל – Big NO NO!
הכי קל זה להכנס לעשות העתק ולהדביק אצלכם באתר איזה מאמר שמישהו עבד קשה עליו וכתב אותו בצורה הנכונה ביותר.
עזבו אתכם שזה לא אתי, מקצועי וגם מסכן אתכם בתביעת זכויות יוצרים.
במקרה הטוב גוגל עולה על זה בשניה והעמוד שלכם לא יגיע לשום מקום (אם בכלל יאונדקס).
במקרה הרע תקבלו ענישה מגוגל, ואתם לא רוצים זאת.
אז חשוב לי להבהיר מההתחלה, לא גונבים/מעתיקים תכנים, לא לוקחים פוסטים שלכם או של אחרים מרשתות חברתיות ומשתפים אותם באתר בתור מאמר.
יש לנו מאמר שלם על תוכן משוכפל במידה ותרצו להבין יותר לעומק.
שכתוב תוכן לSEO
נושא שכתוב תוכן הוא נתון למחלוקת, יש כאלו שיגידו שזה לא אתי וחוקי.
ויש כותבי תוכן ואנשים שביססו את האתרים/עסקים שלהם אך ורק על שכתוב של מאמרים.
אני לא ממליץ להשתמש בשיטה זו, כמו שאמרתי אנחנו רוצים לתת ערך לגולשים ועדיף כמה שיותר.
אז תתאמצו עוד קצת, תאמינו לי זה ישתלם לכם.
כתיבת כותרות לSEO
אז כל מאמר שתכתבו יתחיל עם כותרת ראשית, חשוב מאוד לכתוב כותרת ראשית שמשלבת בדרך כלל את ביטוי המפתח החזק ביותר שנרצה להתמקד.
מבנה מאמר נכון יכלול כותרת ראשית עם תגית H1 אחת, תתי כותרות בתגיות H2/H3 ולעיתים רחוקות נשתמש גם בH4.
הכותרת הראשית של המאמר תהיה גם בתור הכותרת בעמוד, לדוגמא ואתם כותבים דרך הממשק בוורדפרס:
יש לקחת בחשבון שוורדפרס בונה את הSlug (מבנה הקישור) לפי הPost Title ובמידה וקבעתם פוסט טייטל ארוך עם סימני קריאה וכו׳
מומלץ לשנות אותו את הקישור בלחיצה על ״עריכה״ בשורת הקישור הישיר.
לדוגמא, תראו את המאמר הזה שאתם קוראים עכשיו אצלנו באתר.
הכותרת הראשית היא ״איך לכתוב מאמרים לSEO" אבל הSlug שונה ל-seo-articles מטעמי נוחות וחווית משתמש.
במידה ואתם כותבים ב-Google Docs אני ממליץ לקבוע את שם הקובץ ככותרת ראשית ושאר הכותרות הם משניות (H2 H3).
(וכמובן להודיע על כך למי שמעלה את המאמר לאתר)
היררכיה של כותרות
במאמר/עמוד תוכן צריכה להיות היררכיה נכונה גם מבחינת חווית משתמש וגם מבחינת מנועי החיפוש.
כותרת ראשית תמיד תהיה ראשונה ותמיד תהיה H1 ועדיף אחת ממנה.
הכותרת הבאה שלאחר הH1 תהיה H2 ובמידה ויש עוד כותרת תת משנית היא תהיה H3, גם התת משניות אחריה.
אנחנו נשתמש בH4 רק עם המאמר באמת מרחיב לעומק על נושא מסוים שמצריך תתי נושאים ורק כך הוא יהיה יותר מובן לגולשים.
לדוגמא, שימו לב במאמר הנוכחי, בקטע הנוכחי.
המילה ״כותרות״ היא כותרת H2 ואחריה יש מלל, בפנים רציתי להסביר לכם על ההיררכיה של הכותרות שזה תת נושא בתוך הכותרות
אז שמתי אותו בH3 וככה אנחנו מקבלים היררכיה נכונה וקריאה.
איך לקבוע כותרות בGoogle Docs
Google Docs נותן לנו אופציה לקבוע סוגי כותרות כבר בשלב הראשון של הכתיבה כך שנחסוך זמן בשינוי הכותרות ידנית
בתוך הממשק שאליו אתם מעלים.
כדי לשנות סוג כותרת עליכם לסמן אותה וללחוץ על הכפתור כמו בתמונה שלמטה:
יפתח לכם תפריט, Heading 1 זו היא כותרת ראשית, ובקיצור H1
H2 וH3 אחריו.
כמות מילים מומלצת
על פי גוגל, כמות המילים המינימילית היא כ-350 מילים לעמוד.
אם אנחנו מדברים על עמודים רגילים אין בעיה להיות על המינימום.
אך אם אנחנו כותבים מאמר אנחנו רוצים שהוא יהיה עשיר ומקצועי ולדעתי מאמר צריך להיות לפחות 500 מילים.
במאמר המכיל כ-500 מילים+ נקבל גם מקום ל״שחק״ עם הביטוי מפתח הרלוונטים.
אבל בעקרון, אנחנו רוצים לראות מה גוגל רוצה שיהיה במקומות הראשונים בגוגל, ולכן אם המתחרה שלכם מדורג על מאמר של 1,500 מילים
במקום הראשון ואתם רוצים לעבור אותו, רוב הסיכוים שתצטרכו גם לכתוב מאמר של 1,500 מילים ויותר.
פיזור נכון של כמות מילים בין כותרת לכותרת
כדי שהמאמר יהיה קריא וכדי שהגולשים והמנועי חיפוש יבינו על מה מדובר עלינו לחלק את כמות התוכן בצורה נכונה
זאת אומרת ככה:
- כותרת ראשית
150 מילים - כותרת משנית
150-200 מילים
וכן הלאה..
אורך משפט מומלץ
אורך משפט מומלץ על פי סקירות ונתונים מרחבי הרשת הוא כ15 מילים למשפט
תוכלו לקרוא על זה יותר במאמר של Yoast SEO
שילוב מילות המפתח
את מילות המפתח שבחרנו במחקר נרצה לשלב תוך כדי הקפדה על הכללים הבאים:
- H1 – מומלץ לנסות לשלב את הביטוי מפתח הרלוונטי בתוך הכותרת הראשית של המאמר
- צפיפות – מומלץ לנסות לשלב את מילות המפתח בכ-0.5% עד 3% מכלל המאמר.
ובפועל משהו כמו כל 150 מילים לשלב מילת מפתח רלוונטית - שילוב מילת מפתח בפסקה הראשונה שלאחר הכותרת הראשית
שילוב תמונות וסרטונים בתוך המאמר
מומלץ מאוד לשלב לפחות כ2 תמונות וסרטון מYoutube עבור הקידום האורגני.
תורם לדירוג ו״מנפח״ את העמוד.
התמונות כמובן צריכות להיות רלוונטיות ובעלות תגיות alt נכונות.
סיכום
אז לאחר שעברנו על הנושאים החשובים ביותר בכתיבת מאמרים וSEO, אתם מוכנים לצאת לדרך ולהתחיל לכתוב מאמרים מקצועיים!
מוזמנים לכתוב לנו לכל שאלה / בקשה.
ב-ה-צ-ל-ח-ה!