קידום אתרים מקצועי – כך תבחנו אם המקדם שלכם מקצועי או פחות

יותר ויותר בעלי אתרים מבינים שאתר ללא קידום אורגני זה פשוט לא זה. קידום אורגני הוא הדלק של האתר ושל העסק הדיגיטלי שלכם ואם התחרות של היום ללא עזרה של מקדם אתרים מקצועי לא תוכלו להתברג בTOP 3 של התוצאות בגוגל.

אז החלטתם להתחיל לעבוד עם מקדם אתרים שהסביר לכם שצריך לעשות א' ב' ג' בשביל לקבל ד' ה' ו', אבל איך באמת תבחנו אותו ותוודאו שהוא באמת עושה את מה שסוכם ביניכם והאם הפעולות האלו מועילות או מזיקות לכם?

ריכזנו עבורכם כמה טיפים ונורות אזהרה שיחסכו לכם כסף ובעיקר זמן יקר.

דבר ראשון, בדקו את הרקע

בעידן הדיגיטלי הנוכחי יותר ויותר פונים לעבודה :דרך הבית" ופותחים חברות דיגיטל/קידום אתרים/פיתוח אתרים וכו', אין אם זה משהו רע ולההפך, אך לצערנו יש לא מעט שרלטנים ביניהם והיינו ממליצים לבדוק טוב את הרקע של אותו מקדם וגם לאמת את זה עם לקוחות קיימים/מהעבר.

זה לא כל כך נעים לקבל רושם מקצועי מאוד אבל בפועל העבודה באיכות ירודה מאוד והתוצאות גם בהתאם, לכן חשוב מאוד לבדוק את הרקע, לעשות קצת גוגל, לחפש בפייסבוק להתייעץ וכו', זה יחסוך לכם המון זמן וכסף.

חברות גדולות ושמות מפוצצים

אם אתם כאלו שמתרשמים מחברות גדולות או שמות של אוטוריטות בתחום, כדאי שתבחנו את זה גם לעומק. חלילה אנחנו לא נגד חברות או שמות מפוצצים אך מהניסיון שלנו רוב החברות הגדולות והשמות ה"מפוצצים" עסוקים בלשווק את עצמם ולגייס לקוחות יותר ממה שהם משווקים את הלקוחות שלהם.

לכן אם נתקלתם בהמון מודעות, אתר מרשים, שם מוכר כזה או אחר, אל תהיו בטוחים ב100% שתקבלו את השירות שאתם מצפים. לרוב השמות הגדולים או החברות הגדולות יצמידו לכם מקדם אתרים בתחילת דרכו שעובד בצורה סיסטמטית על כמות רבה של לקוחות ולא יעניק לכם את השירות הפרטני שאתם זקוקים לו.

אז במידה והחלטתם להתקדם עם חברה גדולה וודאו שאת הטיפול בפרויקט שלכם עושה עובד שלהם בעל ניסיון ולא מישהו מתחיל שימשוך זמן ולא יספק תוצאות.

כנ"ל לגבי שמות מובילים בעולמות הקידום אתרים אורגני, וודאו שבאמת הם מקדמים לכם את האתר ומשקיעים על קידום האתר שלכם כמו שהם משקיעים על קידום האתר של עצמם, או לפחות מעורבים משמעותית בפרויקט

דו"ח פעילות חודשי ומעקב על ביטוים שנבחרו מהמחקר מילים.

כל מקדם אתרים / חברה לקידום אתרים שעובד/ת בצורה מסודרת ומקצועית תנפיק לכם דאשבורד המחובר לכל המערכות באתר לרבות Analytics, Search Console וכו' ומטרת הדאשבורד היא להציג לכם את המידע כמה שיותר נגיש, עדכני ורלוונטי עבור הפרויקט.

בדשבורד אמור להיות את מספר הכניסות לאתר, המיקומים של הביטויים שבחרתם לקידום, איפה התחלתם ואיפה אתם היום. פעולות שבוצעו ומה מתוכנן לחודש הבא, קישורים חיצוניים שרכשו עבורכם וכל מידע רלוונטי שיוכיח לכם שאכן נעשית עבודה ואתם לא משלמים לאוויר.

אנחנו היינו ממליצים להתרחק ממקדם אתרים או חברה לקידום אתרים שלא מנפיקה לכם דאשבורד מסודר ולא מציגה לכם בשקיפות מלאה נתונים, פעולות שבוצעו ועוד.

תכנים וקישורים חיצוניים

בדקו תמיד את איכות התכנים והקישורים החיצוניים שבונים עבורכם וודאו שהקישורים החיצוניים שלכם נשארים באוויר לאחר סיום התקשורת, שמענו על לא מעט חברות לקידום אתרים שברגע שהלקוח עזב אותם הם הסירו לו את כל הקישורים ובעצם פגעו לו בהמשך הקידום ו"לקחו" בחזרה את מה שהוא שילם עליו.

לכן חשוב שיהיה לכם סעיף בחוזה לגבי קישורים חיצוניים שהם נשארים באוויר לפחות כ12 חודשים לאחר סיום התקשורת.

לגבי תכנים שעולים לאתר שלכם, בדקו תמיד את האיכות שלכם והמקוריות שלכם, עם עידן הAI המתפתח יותר ויותר מקדמים עושים שימוש בתוכן רובוטי שנכתב ע"י AI ודרך אגב אין עם זה שום בעיה רק במידה וזה עובר דקדוק ושכתוב ע"י כותב תוכן מקצועי.

תוכן AI שמעותק ישירות מהמערכת לאתר שלכם הוא ברוב המקרים לא יהיה טוב וזה לא משהו שתרצו להשים אצלכם באתר.

דיבורים כמו חול ואין מה לאכול

דבר אחרון וחשוב מאוד, "דיבורים כמו חול ואין מה לאכול", מי לא מכיר את המשפט הזה? אם עדיין לא שמעתם עליו אז כדאי שתכירו.

כל מקדם אתרים אורגני או חברה לקידום אתרים אורגני תציג את עצמה כהכי מומחית בתחום עם התוצאות הטובות ביותר ותשווק את עצמה בגירסה הכי טובה שיש (דיבורים כמו חול), אך ללא מעשים ותוצאות בשטח כל הדיבור הזה הופך ל"אין מה לאכול" 🙂

לכן מומלץ לבחון מידי חודש את הפעולות שהם מבצעים עבורכם, לאמת את כל מה שהם אומרים ותמיד להיות עם יד על הדופק. כמה שתהיו יותר מעורבים בפרויקט ככה ההצלחה שלו תהיה יותר גדולה ומהירה.

עוד נורת אזהרה זה מקדם אתרים שנעלם לכם או לא נמצא בתקשורת איתכם לפחות על בסיס חודשי ובוחן את ההתקדמות שלכם איתכם ביחד ומציג לכם את כל הנתונים והמידע הנדרש בפגישה מסודרת, כנראה יש לו מה להסתיר. השמרו והיו זהירים.

 

שי עמוס

שי עמוס

מומחה לפיתוח וקידום אתרים אורגני, עוסק בתחום למעלה מ15 שנים, ניסיון רב במגוון רחב של תחומים, מתמחה בTechnical SEO, מתכנת וData Analyst. חי ונושם את עולם האינטרנט מגיל מאוד צעיר וכאן כדי להעביר לכם מידע ושירות מקצועי שיקח את האתר שלכם כמה צעדים קדימה מעל המתחרים.

מעוניינים להתייעץ איתי לגבי האתר שלכם? לחצו כאן

בא לכם לחזור לנושא מסויים?
עזר לכם? עזרו לאחרים
עשוי לעניין אותך