תחרות קידום אתרים אורגני בישראל 2022

בתאריך 11.09.2022 התחילה תחרות קידום אתרים בישראל ע"י גל חזיזה מחברת Buypost הנותנת חסות בלעדית של התחרות.

למעלה מ20 מקדמי אתרים נרשמו לתחרות שהזוכה בה הוא מי שיגיע למקום #1 תוך 30 יום על ביטוי גנרי וחדש לגמרי בגוגל.

זאת פעם שניה שהתחרות הזאת מתקיימת בישראל ואפשר ללמוד ממנה המון דברים על האלגוריתם של גוגל.

אני אעביר פה סקירה קטנה על התחרות ואתן חוות דעת מהצד שלי על אופי התחרות.

בחירת הביטוי הראשי של התחרות

ב11.09 בשעות הבוקר התקיימה שיחת זום שבה הוכרזה המילת חיפוש שעליה יצטרכו המתחרים להביא את האתרים שלהם למקום ראשון.

הביטוי שנבחר הוא "נווה פריצקי" במסווה של עיר חדשה בישראל.

כבר באותו היום היה אפשר לראות את האתרים של המתחרים מתחילים להופיע בגוגל, אך בימים הראשונים גוגל העדיפו לתת את המקומות הראשונים לאתרי חדשות שפורסמו בהם מאמרים על "נווה פריצקי".

מה אפשר ללמוד מהתחרות הזאת?

המון! דבר ראשון אני נרשמתי לתחרות רק כדי להבין יותר את האלגוריתם של גוגל. ברגע שמתחילים משהו מ0 על ביטוי חדש לגמרי, קורים דברים מעניינים בגוגל.

דבר ראשון, אפשר לראות שוותק דומיין הוא שחקן ראשי בדירוג הראשוני, ברגע שמגיע אתר חדשות וותיק או סתם אתר וותיק שהעלה פוסט על התחרות, גוגל תעדיף אותו על דומיינים חדשים מן הסתם..

אפשר לראות שהאתר הראשון שמוביל בשבוע האחרון של התחרות הוא אתר עם חווית משתמש מעולה שבנוי ממש כמו אתר אמיתי רשות מקומית.

אז אנחנו לומדים כאן שחווית המשתמש באתר היא פקטור לדירוג שצריך לקחת בחשבון בעת בניית אתר והקידום שלו אחר כך.

אחד המתחרים שהיה הראשון להופיע במקום #1 על הביטוי "נווה פריצקי", הלך על אסטרטגיה של קישורים מאתרי חדשות חזקים, זה תפס לו בהתחלה-אמצע אך הוא ירד למקום ה2 ובמקומו תפס האתר שחווית המשתמש שלו בהרבה יותר טובה.

אפשר ללמוד כאן הרבה דברים, דבר ראשון שקישורים לבד, בלי אופטימיזציה ואתר כמו שצריך לא שווים כלום!

מבנה האתר, האופטימיזציה, החווית משתמש וכמובן התוכן הם פקטורים בין החשובים ביותר אם לא הכי!

טווח התחרות

התחרות נקבעה מראש ל30 ימים, מה11.09 עד ה11.10. דעתי ודעת לא מעט מקדמים שהגיבו על זה בקבוצה היא זה שהטווח מאוד קצר ומי שיזכה במקום הראשון זה הרבה מזל!

מוגשים לגוגל למעלה מ20 אתרים, כולם עם קישורים, כולם עם תוכן, לא כולם נראים טוב אבל כולם "עוברים" נקרא לזה כך, ובתוך 30 יום אני לא חושב שהאלגוריתם יכול להבין באמת מי האתר הטוב ביותר.

גם ב30 יום זה לא באמת משקף את היכולות של המקדם, מתוך ה30 יום האלו היה לנו כמה ימי חגים, שבתות וכו' אז בקושי נשאר אולי 10 ימי עבודה נקיים עבור התחרות הזאת שזה אומר שבאמת נשענים על חסדיה של גוגל לדירוג ולא על המקצועיות של המקדם.

סיכום

אז כמו שאמרתי, 30 יום שמתוכם שבתות וחגים זה לא באמת תחרות שיכולה לשקף משהו אבל זו אחלה דרך ללמוד עוד קצת על הפקטורים של הדירוג בגוגל ישראל.

יש אחלה מתחרים שעושים עבודה מצוינת, נכון לעכשיו האתר שלנו נמצא במקום ה#4 ונשאר עוד 6 ימים לתחרות. נקווה שגוגל תעשה עימנו חסד 🙂

 

 

שי עמוס

שי עמוס

מומחה לפיתוח וקידום אתרים אורגני, עוסק בתחום למעלה מ15 שנים, ניסיון רב במגוון רחב של תחומים, מתמחה בTechnical SEO, מתכנת וData Analyst. חי ונושם את עולם האינטרנט מגיל מאוד צעיר וכאן כדי להעביר לכם מידע ושירות מקצועי שיקח את האתר שלכם כמה צעדים קדימה מעל המתחרים.

מעוניינים להתייעץ איתי לגבי האתר שלכם? לחצו כאן

בא לכם לחזור לנושא מסויים?
עזר לכם? עזרו לאחרים
עשוי לעניין אותך